• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
21

حجت الاسلام سلیمی : مافیای عظیمی در بازار فولاد شکل گرفت /مجلس به دنبال شفاف سازی بازار فولاد

  • کد خبر : 802
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
حجت الاسلام سلیمی : مافیای عظیمی در بازار فولاد شکل گرفت /مجلس به دنبال شفاف سازی بازار فولاد
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مافیای عظیمی در بازار فولاد شکل گرفت، گفت: مجلس به دنبال شفاف سازی بازار فولاد است.

به گزارش عصر فلز ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان اینکه در بخش فولاد مافیای عظیمی شکل گرفته، گفت: باید دست دلالان و واسطه ها قطع شود. باید با آنها مبارزه شود و راه آن این است که فولاد باید در بورس عرضه شود و معاملات بورس باید شفاف شود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تهیه شده که در دستور صحن مجلس قرار گرفت، افزود: نمایندگان مجلس در این طرح که همین هفته در صحن مجلس مطرح می شود، پیشنهاد دادند تا قیمت پایه فولاد در بورس عرضه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بازار فولاد را یک بازار عجیب توصیف کرد و اظهار داشت: حاشیه سود سالانه این بازار حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود، تصریح کرد: مصرف داخلی حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تن است و ما بقی مازدا مصرف داخلی است.

وی با اشاره به یارانه به بخش فولاد گفت: در داخل کشور به سوخت تولیدکنندگان یارانه تعلق می گیرد و یارانه ای که به سوخت گاز در سال به بخش فولاد داده می شود ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به رغم این یارانه، قیمت فولاد داخل کشور هر تن ۱۰۰ دلار از قیمت فوب گران تر است. از طرف دیگر میانگین مزد کارگر در داخل کشور ۴۰۰ دلار است اما در دنیا چهار هزار دلار است.

حجت الاسلام سلیمی گفت: این جای سوال دارد که چرا به رغم یارانه زیاد و ارزانی مزد کارگران، که هزینه تولید فولاد در کشور کمتر از دیگر کشورهاست، اما فولاد گرانتر از دیگر کشورها عرضه می شود.

وی افزود: راه مسدود سازی دلال بازی و واسطه گری و حاشیه سود ۹۰ هزار میلیارد تومانی، شفاف سازی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال شفاف سازی بازار فولاد است، تصریح کرد: با تصویب طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار در مجلس، این شفاف سازی صورت خواهد گرفت. منبع

اخبار مرتبط

لینک کوتاه : https://asrfelez.com/?p=802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.